Ez piszok jó, Egon!

Képrejtvényekkel kapcsolatos tapasztalataim.

2009.05.13. 15:42 BennyFranzen

Mindenki másképp csinálja...

Címkék: képrejtvény készítés

Több ismerősömnek is eszébe jutott már egy-egy jó ötlet, amit meg lehetne "képesíteni". Itt szokott lelohadni a lelkesedés, mert hogyan? Nekik próbálom összefoglalni, én hogyan is kezdtem.

1. Az ötleteimet egy kis füzetbe írom. (Mire a gép mellé kerülök nem mindíg tudom felidézni, mi is volt az a remek :) képrejtvény ötlet) Általában a rejtvény mellé jegyzetelem, hogy milyen képek, ábrák kellenek hozzá.
2. Indul a képvadászat az Interneten. Legtöbbször a http://google.hu -t használom. A képeket  már a képrejtvényhez szükséges neveken mentem el a "keprejtvenyekhez" mappába, hogy később ne keveredjek össze.
3. Kezdődhet az alkotás: Ehhez kell egy program, ami lehet akár a Windows Paint-je, de szerintem nehézkes. Photoshoppal is próbálkoztam, ami már minden igényt kielégít, de pénzbe kerül. A kedvencem végül a PhotoFiltre lett. Ingyenes és a rejtvényekhez legtöbbször használatos dolgokat mind tudja. Ebből egy 1.5MB-os magyar nyelvű változatot letölthettek innen is.  >>> http://rapidshare.com/files/232482655/PhotoFiltre.zip <<<  Kitömörítés után a PhotoFiltre könyvtárban elindítod a PhotoFiltre.exe fájlt és kész (nem igényel telepítést, USB Pendrive-n is simán fut). A Photofiltre-vel megnyitom a képrejtvényhez szükséges képeket, plusz egy üres új képet (általában 800x600 pixel méretűt a felbontás marad az alapérték: 72 pixel/hüvelyk)
A megnyitott képekből kivágom a szükséges részeket és a szerkesztés menü pont alatt található másolás és beillesztés gombokkal beillesztem a kép részleteket az üres képbe. A végeredményt nagyjából körbevágom (kijelölöm téglalap alakúra és a Kép menüpont alatt a körbevágás gombra kattintok). Utána a képméretet állítom be lehetőleg 400 pixel szélesre (Kép menü alatt képméret gomb) a magasságát a program arányosan hozzá igazítja. A 400 pixel csak azért lényeges, mert a keprejtvenyek.hu oldalon ez a képméret van beállítva. Így bármilyen nagyot is küldenénk be, az ottani program erre a méretre kicsinyíti le. Mivel a képméret már nem változik, könnyű ellenőrizni, hogy jól látható-e minden. Nem lett-e túl kicsi egy fontos részlet? Ha minden rendben elmentem a "sajatkeprejtvenyek" mappába.
4. Kész a képrejtvény, mehet a feltöltés a http://keprejtvenyek.hu oldalra. Már csak ki kell várni, míg valamelyik admin engedélyezi és pontszámmal látja el. (2009 április közepe óta akár én is) Aztán lehet gyönyörködni saját művünkben.
Amelyik képet már beküldtem átrakom a "bekuldottrejtvenyek" mappába. Így kisebb az esély, hogy ugyanazt többször küldjem el.

Szóval én így csinálom...

Benny

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://benny.blog.hu/api/trackback/id/tr301119421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása